BMW Garage BMW Meets Register Today's Posts




 

Post Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      08-13-2011, 06:34 AM   #23
1MCoupe
Private
Sweden
5
Rep
75
Posts

Drives: 2011 1M Coupé
Join Date: Jun 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Twinsturbo View Post
Vitt så klart . Har sett alla tre irl nu och vitt är verkligen snyggast! Den orangea blir tråkig/dassig om den inte får mycket solljus och svart är svart :P.

Väntan är fruktansvärd alltså, beställde min bil den 1 Mars och skulle igentligen inte få den förräns första veckan 2012. Men fick glädjande besked under semestern att de fått tidigare produktion som de lagt in önskan om .
Bra val! Jag tänkte likadant om den orangea, och sen är den är kanske kul i början men man tröttnar nog...
Blir det några upgrades eller kör du original?
Själv funderar jag starkt på något avgassystem som ger mer effekt och kanske låter lite mer...
Appreciate 0
      08-13-2011, 06:38 AM   #24
1MCoupe
Private
Sweden
5
Rep
75
Posts

Drives: 2011 1M Coupé
Join Date: Jun 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Wink

Quote:
Originally Posted by eeghie View Post
If misunderstood: AW is the best outdoor color in any climate. Your pics again prove it.

Keep on posting the good stuff!
Its all good man! There are 2 cloudy days out of 365 in Stockholm each year... and either way the AW looks great in any weather as long as you keep it clean.
Appreciate 0
      08-13-2011, 06:39 AM   #25
Twinsturbo
Private First Class
Sweden
23
Rep
130
Posts

Drives: M2 Competiton AW MT
Join Date: Mar 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by 1MCoupe View Post
Bra val! Jag tänkte likadant om den orangea, och sen är den är kanske kul i början men man tröttnar nog...
Blir det några upgrades eller kör du original?
Själv funderar jag starkt på något avgassystem som ger mer effekt och kanske låter lite mer...

Jag får se, kommer nog bli original ett tag. Har tittat lite på eisenmanns race avgas. Det lockar ifall jag blir sugen på ett nytt avgas vilket jag nog kommer om jag känner mig själv rätt . Har tittat lite på ett par titansystem också vilka låter ännu bättre men känns inte motiverande att lägga 35-40k på ett avgassystem från kattarna och bak. Visst man kommer undan med 18-20 kanske för en titanslutburk men i gengäld får man hela eisenmannsystemet för samma peng och då har du 13 eller 18hk också om jag minns rätt .
Appreciate 0
      08-13-2011, 06:41 AM   #26
1MCoupe
Private
Sweden
5
Rep
75
Posts

Drives: 2011 1M Coupé
Join Date: Jun 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Twinsturbo View Post
Jag får se, kommer nog bli original ett tag. Har tittat lite på eisenmanns race avgas. Det lockar ifall jag blir sugen på ett nytt avgas vilket jag nog kommer om jag känner mig själv rätt . Har tittat lite på ett par titansystem också vilka låter ännu bättre men känns inte motiverande att lägga 35-40k på ett avgassystem från kattarna och bak. Visst man kommer undan med 18-20 kanske för en titanslutburk men i gengäld får man hela eisenmannsystemet för samma peng och då har du 13 eller 18hk också om jag minns rätt .
Jag tror på Eisenmann-systemet. Jag har oxå funderat på ESS-tuning men dilemmat är att garantin är rökt... Ett avgassystem borde väl inte påverka BMW-garantin, eller?
Appreciate 0
      08-13-2011, 06:43 AM   #27
1MCoupe
Private
Sweden
5
Rep
75
Posts

Drives: 2011 1M Coupé
Join Date: Jun 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Nä nu ska jag ut och bränna en stund. synd bara att man inte riktig får gasa på de första 200 milen...
Appreciate 0
      08-13-2011, 02:56 PM   #28
PyratOne
Lieutenant
PyratOne's Avatar
United_States
21
Rep
436
Posts

Drives: 1M Coupe (Not an M1!)
Join Date: Jun 2010
Location: MA

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by 1MCoupe View Post
I am nine feet tall, my buddy drives his Panamera blind and there is always a overcast in the Nordic. You guys are hilarious...
Anyways, for those who have the decency to share my new found joy, I just wanted to post some pics. I´ll know better in the future, silently and privately enjoying my car and avoid the "haters".

I think my humor was lost in translation! Im not hating...I LOVE the car. Ordered AW myself.

Joke about 9ft tall is just that, a friendly tease. Like I do with my buddies. electronic humor is hard to submit and catch sometimes. If it came off otherwise, I apologize.

Love the car, congrats, keep the pix coming.
__________________
“Balancing this thing on the steering and throttle is pretty much the crack cocaine of the car world.”

Top Gear Magazine - Jason Barlow about the 1M
Appreciate 0
      08-13-2011, 07:07 PM   #29
Twinsturbo
Private First Class
Sweden
23
Rep
130
Posts

Drives: M2 Competiton AW MT
Join Date: Mar 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by 1MCoupe View Post
Jag tror på Eisenmann-systemet. Jag har oxå funderat på ESS-tuning men dilemmat är att garantin är rökt... Ett avgassystem borde väl inte påverka BMW-garantin, eller?
Ett avgas förstör inte garantin enligt min bmw åf i alla fall. Men bäst att höra sig för där man servar tror jag! Ess programvara kan ju bli aktuellt ifall man tröttnar på effekten, men jag tröttnade inte på de 343hk jag hade i min gamla m3 e46 så tror inte det blir något problem :P.

Fråga är ju ifall bmw ser att du programerat om ifall du återställer till originalmapp via den "handkontrollen" som man brukar få med via vissa tuners. Jag vet fall där dem inte kan konstatera att den varit trimmad och varit tvungna att åtgärda ett motorras fastän den varit det, dock återställt innan den lämnades in på volkswagen som det var i detta fall. Men jag vågar inte chansa i alla fall
Appreciate 0
      08-14-2011, 02:40 AM   #30
DooBs
Captain
DooBs's Avatar
United_States
50
Rep
779
Posts

Drives: 1 Series M Coupe 697/740
Join Date: Apr 2011
Location: Los Angeles / San Diego, California

iTrader: (1)

Quote:
Originally Posted by PyratOne View Post
honestly, we really should care less (yawn) when someone posts pics of their 1M 'they just picked up'. We've all seen literally thousands of pics of the same car.

But, for some reason I still go gaga over these pics.

AW=sex
I definitely. Can't get over these posts.
Thanks OP looks great. Congrats
Appreciate 0
      08-14-2011, 05:49 AM   #31
1MCoupe
Private
Sweden
5
Rep
75
Posts

Drives: 2011 1M Coupé
Join Date: Jun 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by PyratOne View Post
I think my humor was lost in translation! Im not hating...I LOVE the car. Ordered AW myself.

Joke about 9ft tall is just that, a friendly tease. Like I do with my buddies. electronic humor is hard to submit and catch sometimes. If it came off otherwise, I apologize.

Love the car, congrats, keep the pix coming.
Accepted! Love the car as well. Cant wait until the first 2000 KM are over with, so I can really give it what it deserves.
Appreciate 0
      08-14-2011, 05:51 AM   #32
1MCoupe
Private
Sweden
5
Rep
75
Posts

Drives: 2011 1M Coupé
Join Date: Jun 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by DooBs View Post
I definitely. Can't get over these posts.
Thanks OP looks great. Congrats
Thank you!
Appreciate 0
      08-14-2011, 05:52 AM   #33
1MCoupe
Private
Sweden
5
Rep
75
Posts

Drives: 2011 1M Coupé
Join Date: Jun 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Twinsturbo View Post
Ett avgas förstör inte garantin enligt min bmw åf i alla fall. Men bäst att höra sig för där man servar tror jag! Ess programvara kan ju bli aktuellt ifall man tröttnar på effekten, men jag tröttnade inte på de 343hk jag hade i min gamla m3 e46 så tror inte det blir något problem :P.

Fråga är ju ifall bmw ser att du programerat om ifall du återställer till originalmapp via den "handkontrollen" som man brukar få med via vissa tuners. Jag vet fall där dem inte kan konstatera att den varit trimmad och varit tvungna att åtgärda ett motorras fastän den varit det, dock återställt innan den lämnades in på volkswagen som det var i detta fall. Men jag vågar inte chansa i alla fall
Skall kolla med BMW gällande rören. Ligger lågt med ESS etc. Som du säger så finns det tillräckligt, i alla fall ett tag framöver...
Appreciate 0
      08-14-2011, 03:09 PM   #34
Grey Dove
Major
Grey Dove's Avatar
No_Country
125
Rep
1,297
Posts

Drives: Sold for a reptile
Join Date: Dec 2010
Location: Here & There

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by 1MCoupe View Post
Accepted! Love the car as well. Cant wait until the first 2000 KM are over with, so I can really give it what it deserves.
Let me guess, some new oils here and there?
Appreciate 0
      08-14-2011, 03:38 PM   #35
1MCoupe
Private
Sweden
5
Rep
75
Posts

Drives: 2011 1M Coupé
Join Date: Jun 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by gs/e60/1m? View Post
Let me guess, some new oils here and there?
Correct. But I assume you knew, since you drive one as well.
Appreciate 0
      08-15-2011, 01:58 AM   #36
diegorst
Private First Class
Peru
16
Rep
153
Posts

Drives: ‘11 BSM 1M | ‘14 Caterham 485S
Join Date: Jul 2011
Location: Lima, Peru

iTrader: (0)

Your car looks amazing!! I will post some pics of mine when I get it in about 10 days....it already arrived to Peru and I am waiting on the plates and registration...but mine is Black Sappire
I also got the black kidneys and black side grills! Can't wait to see how those look on my baby!
Appreciate 0
      08-21-2011, 10:02 AM   #37
Twinsturbo
Private First Class
Sweden
23
Rep
130
Posts

Drives: M2 Competiton AW MT
Join Date: Mar 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Vart beställde du klisterlappen istället för regskylten fram? Letar efter något sådant jag med!
Appreciate 0
      08-21-2011, 01:13 PM   #38
1MCoupe
Private
Sweden
5
Rep
75
Posts

Drives: 2011 1M Coupé
Join Date: Jun 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Twinsturbo View Post
Vart beställde du klisterlappen istället för regskylten fram? Letar efter något sådant jag med!
Ringde Intergraphix på 08-55 44 00 77. Den är reflekterande, har BMW-logga (istället för Transportstyrelsens) samt chassi-nummer. De är dock inte godkänd och kan ge böter. Den risken tar jag eftersom det ser så mycket bättre ut.
Appreciate 0
      08-21-2011, 04:27 PM   #39
Twinsturbo
Private First Class
Sweden
23
Rep
130
Posts

Drives: M2 Competiton AW MT
Join Date: Mar 2011
Location: Sweden

iTrader: (0)

Precis så tänker jag också! Skall höra mig för hos lokala dekalföretag i Helsingborg först men väldigt bra att ha ett nummer till ett säkert kort så att säga ;D. Tänkte mig faktiskt att ha datumet uppe i högra kanten som den riktiga regskylten för att efterlikna så mycket som det bara är möjligt

Edit: Ser nu att du antagligen också har grejjat dit datumet för så exakt look som möjligt! Gillar verkligen att bmw-loggan sitter där istället för transportstyrelsen .
Appreciate 0
Post Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 02:40 AM.




1addicts
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST